Dette er meg #2

God Lørdag alle sammen! Nå kommer del 2 av Dette er meg, bedre sent en aldri!

 

Etter at jeg begynte i 8. Klasse fant jeg ut at det ikke var så mye å grue seg til som jeg hadde gjort. Det var ikke så mye mer lekser og det vi lærte var heller ikke så mye vanskeligere. Selvfølgelig stilte lærerne høyere krav til oss. Men ikke så høye med en gang, det bygget seg liksom litt opp. Jeg husker jeg fikk skryt i matten, da var jeg så stolt å kry, jeg gikk hjem å sendte melding til mormor, for hun var ikke hjemme. ?Jeg fikk skryt av læreren i matte! Han sa jeg var god!?  Jeg kan huske det enda. Jeg møtte så mange fantastiske mennesker det året her på skolen, vi holdt sammen helt til 10. Klasse, og fortsatt snakker vi sammen.  Jeg reiste på tt å ble kjent med mange kjekke mennesker. Her startet jeg min reise som konfirmant.

I 9. Klasse ble den ungdomskolen jeg gikk på (Sveio) slått sammen med den andre ungdomskolen (Førde). Så nå var/er det bare en ungsomskole i Sveio.  Vi hadde mat og helse dette året, som er ett avgangs fag, jeg fikk 5 bare for å skryte litt. Jeg var MOT elev, å fikk være med og ta imot de nye elevene som skulle begynne i 8. Klasse når jeg skulle opp i 10. Klasse. Dette var stas! Ikke alle får være mot representant.

Jeg var i Syden, Gran Canaria. Å ble faktisk litt brun. Jeg bestilte mat på spansk, uno pizza con.. mais, skinke og ost. Det var bedre der nede, for da hadde jeg pugget hva det var før jeg reiste ned så jeg kunne det!  Jeg konfirmerte meg, men før dette var det mye jeg måtte lære og få med meg, så det var litt kirke besøk å litt møter med presten før jeg endelig fikk ?gå inn i de voksenes rekker?. Haha, jeg synes det er litt morsomt at på en dag skal man liksom bare plutselig skjerpe seg å bli en nye og eldre person av seg selv, jeg gjorde vertfall ikke det. Jeg trives som den jeg er og har ikke noe hastverk med å vokse opp.

Sommeren fra 9.klasse til 10.klasse skjedde det mye. Først reiste jeg til Island sammen med en herlig gjeng, jeg kjente ingen av dem fra før av, når jeg kom hjem hadde jeg masse nye venner på Facebook. Jeg var i Sarpsborg å besøkte litt av den gode familien min der borte. Og jeg var i Danmark og Tyskland. Etter at denne sommeren av over var jeg skikkelig klar for å begynne i 10. Klasse. Men jeg ble syk og var hjemme i nesten en måned før jeg kom meg tilbake på skolen. Jeg hadde fått kyssesyken og den har ødelagt mye for meg i etter tid. Men den klarte ikke knekke meg helt! Jeg kom meg tilbake på skolen å tok igjen mesteparten av det de andre hadde lært, de eneste jeg måtte gjøre var å jobbe litt ekstra hardt på skolen å litt ekstra lenge hjemme med leksene.

Jeg gikk kom opp i både matte og spansk på eksamen. Jeg jobba så utrolig hardt for å vertfall holde karakterene mine oppe i begge fagene, og det klarte jeg, jeg fikk det samme på begge deler som jeg lå på fra før av! Mens jeg holdt på å øve til matte eksamen klarte jeg og forstue foten min, ups.. Jeg hoppa fra en stein, men til mitt forsvar, så var det en ganske høy stein.

Jeg ble ferdig med grunnskolen. Jeg la bak med 10 år med hardt arbeid, svette og tårer. Jeg var så stolt når jeg fikk karakter arket mitt å så alle karakterene mine, det var til og med flere 6?ere på arket!


Det var fint vær under eksamenstiden, så inne satt jeg i hvertfall ikke!

Sommeren 2014:

Jeg ble 16 år. Jeg fikk min første ordentlige sommerjobb. Jeg kjøpte ny mobil. Øvelseskjørte for første gang. Jeg traff mange fantastiske mennesker. Jeg var i Gjøvik, på TT14. Jeg ble brun, å litt rød, men det ble brunt etter på! Jeg lærte mye nytt denne sommeren, som for eksempel; hvordan plukke bringebær kjapt? Jeg kom inn på Medier og Kommunikasjon på videregående. Dette var 1. Valget mitt, jeg ble så glad!

Forventningene mine til videregående var skyhøye. Jeg gledet meg sånn til og få litt firere tøyler. Slippe å sitte inne i klasserommet å jobbe hele dagen. Og det å få begynne på media, jeg har hatt lyst til å jobbe innenfor media så lenge jeg kan husken, fra jeg var liten har jeg alltid likt å stå både foran og bak kameraet. I slutten av August lagde jeg meg blogg, slik at jeg hadde ett sted jeg kunne legge ut det jeg jobbet med på skolen, men fant fort ut at det var moro å blogget og bestemte meg derfor for å dele litt mer om meg selv også.

Jeg har mye energi, selv når jeg er trøtt. Av og til er dette en ulempe, men visst jeg vet jeg må sitte mye stille å ikke si så mye en hel dag tar jeg bare en vitaminbjørn istedenfor to. Jeg ler høyt, veldig høyt. Jeg synes mine egne vitser er morsomme, så jeg ler av dem. Men da er jeg i hvert fall  sikker på at noen ler!

Jeg spiller i Sveio skolekorps sammen med verdens herligste gjeng!

     IM—-Noe mer du lurer på?

9 kommentarer

Siste innlegg