Tanker på en onsdag

God morgen dere, eller god kveld! Klokken var 0715 da jeg startet på dette innlegget, nå er klokken 2220, og jeg har så vidt fått åpnet øynene. Nå er jeg klar for å legge meg, skal opp 6 i morgen tidlig å kjøre til Sveio for jobb. Vegard har kjørt bilen opp på verksted og Arya ligger midt i sengen med kragen sin. Det er helt sykt hvor mye plass en hund krever, ikke bare har hun plassert seg midt i sengen og dermed tar opp over halvparten, hun ligger også oppå dyna så jeg får ikke mer enn akkurat nok til meg selv. Ikke vil jeg flytte på henne heller, for det ser så sykt ubehagelig ut å sove med den lampeskjermen på. Om en liten time skal vi til Bergen en tur for å sjekke øyet hennes hos øyelege spesialist, og en liten tur på IKEA for å kjøpe dynetrekk og mulig en plante. 

 

✨ jeg sovnet på sofaen før klokken 22 i går, var helt utslitt etter første vakta på jobb etter ferien, selv om det ikke var en tung vakt. Det ble ingen kveldsmat og jeg gikk rett fra sofaen og ned på soverommet. Ingen tannpuss og ingen toalettbesøk. Jeg våknet derfor sulten og tissetrengt i dag. Merkelig hvordan kroppen gir beskjed om sånne ting, det er jo egentlig bare ubehag i kroppen begge deler. 

 

✨ det har plutselig gått en time, vi har gått på tur, jeg har smikket meg og vi sitter i bilen på vei til Bergen. Eller først Sveio for å bytte bil, for vi har lånebil i dag. Hadde vi kjørt litt tidligere hadde vi rukket frokosten på mc Donalds. Jeg elsker de toastene med ost og skinke over alt, heldigvis selger de dem bare mellom 8-10, så jeg har ikke muligheten til å spise dem hver dag. 

 

✨ vi har begynt å tenke på om vi skal kjøpe oppussingsprosjekt. Vi har vært på utkikk etter nytt hus den siste tiden, men har ikke funnet noe som passer oss perfekt. For en uke siden la vi jo inn bud på et ferdig oppusset hus, men fikk det ikke. Så vi har vel egentlig konkludert med at vi kan få litt mer igjen for å pusse opp selv. 

 

✨ jeg sliter faktisk så sykt med å slutte og spise sukkerholdig mat, drikke sukkerholdig drikke og i det hele tatt tenke på matvarer som inneholder store mengder sukker. Jeg blir fysisk dårlig flere dager i uken fordi jeg har vært så avhengig. Tidenes avskukring, og jeg sliter så sykt. Hvem skulle trodd at det var så vanskelig å slutte med sukker liksom, men jeg tror dønn jeg sliter like mye som de som skal slutte med nikotin eller narkotika. 

 

✨ for de fleste av oss er 22. juli blitt en vanlig dag. Det er ingen forskjell fra i går til i dag og vi merker heller ingen forskjell fra i dag til i morgen. Men det er allikevel noe med denne datoen som har festet seg, for vi husker alle hvor vi var på denne datoen for ni år siden. Det føltes så uvirkelig, og føles enda like fjernt. Tenk at noe slik kunne skje i Norge, vårt fine fredfulle land. 22. jul, som egentlig bare er en helt vanlig dag, ble plutselig til dagen hvor nordmenn satte ring om hverandre for å passe på, trøste og sørge. Ni år har gått, og vi husker enda. Vi må aldri glemme<3 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg