Norgesferie

 

Halloo! Nå er det faktisk over en uke siden Vegard og jeg kom hjem fra Norgesferien vår. Vi hadde egentlig planlagt å være på tur i to uker, men var hjemme igjen etter en. Vi kjørte i 12 timer første dagen å la oss inn på hotell i Trondheim, dagen etter kjørte vi i 12 nye timer og satte opp teltet vårt i Bodø.

 

Vi hadde så vidt lagt oss inn i soveposene før vi bestemte oss for å ta nattbåten over til Lofoten i stede for og måtte våkne tidlig dagen etter. Så vi pakka sammen alt igjen og kjørte til ferjekaien hvor vi sov i bilen i en time. Vi fikk ikke lov å sitte nede på båten under overgangen, så vi måtte opp å legge oss. Jeg la meg på jakken min på gulvet med Vegard sine ben over meg med teppet, og der sov jeg sånn halvveis ok i to timer før jeg våknet og ikke hadde sjans å sovne igjen.

 

Vi kjørte i land på Lofoten rett over klokken seks, og kjørte en times tid før vi parkerte på en rasteplass å sov i to timer. Vi var utrolig uheldige med været når vi var der, så vi bestemte oss egentlig ganske raskt for å bare kjøre innom og kikke på alle stedene og tingene vi ville se også bare begynne på turen hjemover.

 

 

Vi kjørte 38 timer i strekk og sov på skift. Etter alt for mange timer i bil ankom vi Ulsteinvik og la oss inn på hotell. Farfaren min som jeg nesten aldri har møtt bor her, så jeg tenkte det kunne være koselig å hilse på han. Vi kjørte også over til øyen familien min er fra bare for å kikke. Her var vi heller ikke så heldige med været, det regnet stort sett hele turen, med litt opplett inni mellom. Det var nesten ingen sol i det hele tatt, så neste gang vi skal så langt på biltur skal vi sjekke været først. Nå er ferien over og jeg skal tilbake på jobb for fult.

 

 

Har du vært på noe ferie i sommer?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg