Dagens planer

 

Shine huset: det er ikke rotete for øyeblikket, men det er heller ikke ryddig. Trappa er full av hundehår og støv, kjøkkenet er fult av mel etter gårsdagens baking, og det er på tide på skifte på senga snart. Skal støvsuge alle gulv, vaske alle overflater og spraye romspray i alle rom så det luker nyvaska. Vi har egentlig støvsuger som går av seg selv når vi skrur den på, men vi har flyttet den ut nå etter at visningene er begynt. Jeg skal ikke skifte på sengen før i morgen, det finnes ikke noe bedre å starte helga med rene sengeklær.

 

Power nappe: i dag var det tungt å stå opp, og jeg har tenkt på hvor godt det skal bli å sove igjen helt siden jeg satte meg i bilen og kjørte Vegard og søsteren min på jobb. Arya sover vedsiden av meg, og det virker ikke som om hun har tenkt å stå opp med det første. I går sov jeg 20 minutter på sofaen, og det gjorde dagen såå bra etterpå. Nå skal jeg sove en time før klokken blir 12, også skal jeg opp å gjøre noe produktivt.

 

Langtur: det er skikkelig dårlig vær i dag, men vi har ikke gått på noen ordentlig langtur på nesten to uker, vi går gjerne bare 20 minutter hver gang vi er ute. Så i dag skal tutta få seg en ordentlig tur i møkkaværet. Jeg skal dra på meg regnklær og dra regnfrakken til Arya på henne, også skal vi gå i minst en time.

 

Dyrlegen: vi har vært hos dyrlegen utallige ganger de tre-fire siste månedene på grunn av øyet til Arya, det er ingen som har klart å finne ut hvorfor hun er så rød og hoven enda. I dag skal vi til enda en øyespesialist, som forhåpentligvis kan finne ut av hva det er. Frøkna må sikkert bli bedøva, for hun har ikke ro nok til å sitte stille når vi er der.

 

Vin og chips: jeg får besøk av en gjeng fra klassen i kveld og skal kose oss litt med vin og chips. Helt sikkert noen som skal fylle noe annet godt i glasset sitt, men jeg kjøre kald hvit vin i kveld. Det er så vanskelig å få en skikkelig relasjon til alle i klassen nå med korona og meteren, for vi har ikke muligheten til å samles på samme måte som man ellers ville gjort. Vi er bare på skolen to dager i uken, men så vidt jeg har hørt så er vi visst heldige som får lov å møte opp i det hele tatt.

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg