Polen dag 1

Hei hei vakre dere og god morgen!

I går tok jeg turen til Polen sammen med Eirik og 20 andre kjekke ungdommer! Vi møtte opp på flyplassen klokken 1030, flyet lettet fra Norsk jord 1230, og vi var fremme i Polen 1349. Og for en flytur det var, jeg har flydd mye alene det siste året, og trodde egentlig flyskrekken min var borte, men der tok jeg feil.. Risting og en dårlig landing, i tillegg var det ikke plass til bena våre i flyet! Men, vi kom frem i livet, kom oss frem til Hostellet, fikk lunsj, litt tid til å gå på butikken å kjøpe sjokolade.

En kinder Bueno som i Norge koster 14 kroner, koster ikke mer en 7 (!!!) kroner her nede! Æhhh, sjokoladeshopping! Vi tok buss til et vitenskapssenter, hvor vi var et par timer, før vi kom oss tilbake hit. Da gikk jeg og Eirik på et shoppingsenter og fikk brukt litt penger, jeg kjøpte en såpe som lukter så godt at jeg skulle ønske alle kunne fått luktet på den! Jeg skal innom å kjøpe enda en senere i dag, slik at jeg har to, hi-hi. Etter et par timers pauser gikk vi og spiste middag hele gjengen, polsk mat er godt, men mettende! Jeg klarte ikke spise opp alt. Ahh, Polen, jeg skulle ønske dere kunne smitte Norge med deres lave mat priser!


Jeg tok ikke bilde av min egen mat, men stakkaren over meg hadde bestil fiskesuppe til forret, noe jeg er glad jeg ikke gjorde. For det var ikke en slik man er vandt til å spise i Norge!

6 kommentarer

Siste innlegg