Kjære anonym, jeg beklager


”   “Jeg har mulighet til å nå øverste hylle uten å stå på tå og uten og hoppe. Jeg kan gå med designer klær jeg ikke har betalt for selv, og vise verden at høye jenter, de kan. Jeg har muligheten til å oppnå ting. Ting lave mennesker må kjempe enda hardere for å klare.” Ikke akkurat veldig hyggelig å høre for lave folk som har komplekser for høyden sin? Du gjør jo akkurat det samme mot andre da. Jeg har nå alltid hørt hvor positiv det er med høye kvinner, at gutter/menn vil ha lange kvinner med store pupper osv. Som lav har jeg fått mange kommentarer selv, og synes ikke det var hyggelig å lese det du skrev der.  “

Denne kommentaren lå i kommentarfeltet mitt i går, helt greit, men jeg har likevel bestemt meg for å forklare alle sammen hva jeg mente med det ene avsnittet. Alle avsnittene fra innlegge hvor jeg skriver om høyden min har en bakgrunn. Har du ikke lest innlegget finner du det HER.

Okei, så innlegget handler om at jeg har fått nok av at folk skal kommentere høyden min. Det er jeg som skriver det, og ingen andre. Jeg ville vise til alle de menneskene som har gitt meg kallenavn og snakket nedlatende til meg gjennom alle disse årene, at jeg kan gjøre store ting. Jeg skrev ikke at lave folk ikke kunne gjøre det samme. Bare at de måtte jobbe litt ekstra for det. For det er faktisk helt sant.

Jeg når opp til den øverste hyllen i godteri skapet uten at noen må løfte meg eller jeg må frem med krakken. Men, jeg må i noen tilfeller bøye meg for å komme under ting, og må lenger ned på gulvet for å hente noe i den nederste skuffen. Jeg har flere ganger dunket hode mitt i stolpen når jeg skal reise meg fra bussete og har ikke alltid god nok plass til bena mine.

Hele poenget med hele innlegget var at alle, samme hvor høye eller lave de er, skal kunne kjenne seg igjen i det. Og det har jeg klart. Jeg har fler ti-talls positive kommentarer i kommentarfeltet, og de er ikke bare fra høye mennesker. En jente på 1.50 skrev hun forsto meg, og kjente seg igjen i det jeg skrev. “Oppdrag fullført” Jeg er stolt over at jeg i det hele tatt turete å skrive innlegget, fordi det er et så nært tema. Ikke bare for meg, men for så utrolig mange andre. Jeg har hele livet fått kommentarer på høyden min, og fikk det senest i går. “Du trenger ikke spise mer, du er jo allerede høyere enn meg, nei da, tulla. Heheheh.” Jeg lo med, fordi det var jo bare ment som morsomt. Men for meg, og alle andre som enten er “for høye” eller “for lave” er det faktisk ikke morsomt lenger.

Jeg er ikke ening i at det var lite hyggelig skrevet, for det var det ikke! Jeg ser hva “anonym” mener, men dette er fra mitt synspunkt. Og jeg forstår at det kan virke litt krengende og slik, men jeg føler oppsummeringen gjør det godt igjen. Vi lever i en verden hvor lave gutter og høye jenter er helt feil. Det skal helst være lave jenter og høye gutter. Det var dette jeg mente med det avsnittet.

 

6 kommentarer

Siste innlegg