Makaroni og ost

Hei dere!

I dag når mamma og Kjersti Sofie var i barnehagen og vasket bestemte jeg meg for å lage hjemmelaget potetstappe. Når jeg hadde fulgt vann i gryta og lagt salt, pepper og smør i vannet. Fant jeg ingen poteter jeg kunne skrelle og legge oppi, jeg fant ut etterpå at jeg ikke hadde lett godt nok, haha! Men siden jeg ikke fant potetene når jeg trengte dem måtte jeg finne en annen utvei, og i det første skapet jeg åpnet sto det en eske med makaroni. Så jeg hev det i gryta, og kokte det opp. Jeg fant frem pølser, mais og purreløk, delte det opp og la det i steikepanna med litt smør. Jeg tok vannet utav kjelen jeg hadde makaronien oppi, helte i litt melk og helte pølsene og det. Jeg helte det over i en ill fast form og høvlet av ost på toppen, satte det i ovnen. Og gjett om det var godt! Jeg har aldri prøvd å lagd dette før, men både jeg og resten av familien likte det

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg