How to Smooth-is

Her om dagen bestemte jeg meg for å prøve å lage smooth-is. Jeg har sett flere steder at folk har laget det, og det ser helt fantastisk godt ut. Og det var de også.

Til disse isene trenger du:

-Eple juice

-Vanilje yougurt

-Bær av eget ønske.

*Jeg ville prøve to typer, så jeg brukte jordbær og banan i den ene, og en liten pose med tropic mix.

-blender

-is former *de jeg har brukt er fra coop obs . Eller bruk glass med sugerør eller pinne i.

 

Slik gjør du:

  • Finn frem det du vil ha i isen din og blad det sammen slik som du gjør med en smoothie (i en blender.)
  • Hell litt over i et glass for å smake om det er slik du vil ha den.
  • Ta i det du vil ha mer av og miks den igjen.
  • Om den var bra nok, helder du det i is formene, setter lokket på eller putter sugerøret nedi og setter den i fryseren.
  • La den stå i ca. 3-4 timer, ta de ut og sjekk om de er ferdige.
  • Så er det bare og dra dem ut og nyte en god hjemmelaget smooth-is.

 

Du kan også:

Ta krem eller sukker i smoothien for å få en søtere smak på isen. De rosa mine ble litt sure, så jeg anbefaler dere å prøve med noe litt søtt i, slik at smaken ikke blir så sur.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg