Julekos

 

Det er så deilig, endelig er Desember kommet! Endelig kan vi høre på julemusikk uten at man får høre at det er for tidlig. Spise så mye man orker, for i Desember skal man ikke ha sommer kroppen, for man skjuler magen uansett. Adventskalender, både hjemme og på skolen. I den hjemme klarer jeg ikke se hva som ligger inni gaven, men i den på skolen er det litt moro, for jeg vet at om jeg er ekstra heldig får jeg en sjokolade! Så hver gang noen andre enn meg får gave håper jeg de får en som ikke har sjokolade inni seg, så er det mer sannsynlig at jeg får sjokoladen!

I dag har dagen gått til skole, vi gjorde egentlig ikke så mye der i dag, vi lånte litt kamera og lyd utstyr siden vi skulle starte å filme, men det ble ikke så mye filming på oss. Vi satte oss heller ned å koste oss med julebrus og bacon chips. Vi jobbet med filmen også da, egentlig hele dagen. Vi tegna “Story board” Som viser hvordan vi skal filme de forskjellige scenene og hvordan det skal se ut. Vi planla hvor vi skal filme og når. Jeg tror dette kan bli ganske bra! 

Jeg kom hjem, la meg på sofaen å sovnet.  Når jeg våknet litt senere luktet det kakemenn i hele huset, da hadde mamma startet å bake. Etter jeg hadde dratt meg litt på sofaen å våknet litt mer, gikk jeg på kjøkkenet og ble med på bakingen. Kakemenn både lukter og smaker helt utrolig godt!

Jeg sølte mel i hele ansiktet mitt.. Jeg gjør det hvert år, men skjønner aldri hvordan jeg får det til. Nå passet jeg tilogmed ekstra godt på og ikke ta meg i ansiktet..

 

 

-Hvordan har dagen din vært?

-Har du startet med julebakingen du også?

6 kommentarer

Siste innlegg