Nå er det over!

 

Ikke noe mer å grue seg til, ikke noe mer å gå og tente på hele dagen, jeg vet hvor arret kommer, jeg vet hvordan det er og være i narkose, jeg vet hvordan det er og våkne igjen. Jeg vet hvem som opererte meg, jeg vet hjem som hjalp til, jeg vet at det ikke gjør vondt, jeg vet bedøvelsen snart går ut, og jeg vet at da kommer smerten.

Jeg er hjemme igjen, jeg fikk komme tidlig inn å operer, heldigvis, for jeg var så nervøs at jeg vet ikke hvor lenge jeg skulle klart å sitte der og vente. Alt gikk egentlig veldig bra, det siste jeg husker at jeg sa var om jeg skulle puste, “Skal jeg puste?” så sovnet jeg. Jeg var våken i en halv time før jeg begynte å huske det jeg sa og gjorde, haha! Nå vet jeg nesten hvordan der er å være så full at man ikke husker noe.

Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å våkne i operasjons stuen etter at jeg var ferdig og operere, men når jeg våknet satt jeg i en stol i rommet vedsiden av. Enten flyttet di meg dit mens jeg sov, eller i løpet av de 30 minuttene jeg var våken og ikke husker noe. Jeg har fått på en stor plaster lapp, som dekker hele den øvre delen av det ene brystet mitt. Stor og god, den sitter godt fast, så det er ikke noe fare for at den vil falle av med det første!

JEG FÅR IKKE LOV TIL Å DUSJE FØR OM 4(!!!) DAGER! Jeg skal gå fire hele dager uten og få vaske bort det ekle gule rense greiene de tok på. Jeg er nesten helt gul rundt der de balte på.. Det er jammen godt jeg dusja og vaske håret mitt i går! Men, på søndag får jeg dusje igjen, så kjære samboere/familien min, nyt det varme vannet mens dere kan! Det varer ikke evig 😉

Jeg er helt vimsete etter den narkosen, og jeg kjenner det skal bli godt å sove litt nå. Det er faktisk ikke så fryktelig å operere som jeg trodde det skulle være. Jeg kjente jo ingenting, og jeg kjenner fremdeles ikke så mye, og nå har det gått 4 timer siden jeg våknet etter at jeg var ferdig.

Nå gleder jeg meg bare til såret har grodd, slik at jeg slipper å gå og tenke på det hele tiden, men først skal stingene fjerner, om bare 14 dager skal de ut.. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange det er, for det var det siste jeg tenkte på når jeg var ferdig. Da ville jeg på McDonalds å kjøpe sånn God morgen toast og chicken sala. Nå ligger jeg i sengen min, og skal snart ta meg en kort høne blund før jeg skal våkne, gå opp å spise og lage litt kakao.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg