ingridmariie

Jeg er ei jente på 18 år, fra ett lite sted som heter Sveio. På fritiden spiller jeg kornett, er med venner og 4H. jeg går første året på medier og kommunikasjon, og trives godt på bondelandet.

Shopping at Swedens airport

• Publisert: 31.07.2015, 14:45
  • Hei kjære dere!

I går kom jeg hjem til min etterlengtende seng og en høyt ønsket taco. Vi reiste med buss fra campen klokken 0200, og var fremme på flyplassen litt over klokken 08 tror jeg. Vi sjekket inn bagasjen og gikk til gaten der vi skulle gå inn i flyet gikk på taxfreenen og kjøpte Kinder bueno, satte oss inn i flyet og kjørte til Sverige, jeg var klar for en lang flytur, men plutselig var vi i Sverige. På flyplassen hadde de Victoria?s Secret, og 50% på en hel haug av varene, ahh! Så jeg kjøpte meg noen god biter, før jeg gikk og kjøpte meg hamburger sammen med Eirik.
    Jeg har hatt lyst på hamburger unger hele leiren, jeg har aldri vært så sugen på hamburger før i hele mitt liv, men denne uken her, har hamburger og taco stått øverst på ønskelisten når det gjelder mat. Senere i dag, eller i morgen kommer et innlegg med mobilbildene mine fra Finland. Nå skal jeg en tur til Charlotte og hilse på henne :-D

• Publisert: 31.07.2015, 14:45

• Everyday makeup

• Publisert: 28.07.2015, 12:00
  • Kategori: Sminke

• Her er kjuppkjupp sminken jeg bruker, om dere vil ha et mer detaljert innlegg om dette senere er det bare å gi besked, så skal jeg fikse det :-)

• CÈLFIE

• Publisert: 27.07.2015, 12:00
  • Kategori: Fotografi

• Jeg hadde en liten photoshoot med meg selv sist uke, håper dere får en knall bra Mandag!

• 3 kommentarer
  • Have to love them

• Publisert: 26.07.2015, 12:00
  • Kategori: Mat og kosthold

• Fikk du litt lyst til å løpe bort til kjøleskapet for å se om du har bær nå? Og om ikke det er der, så vil du faktisk vurdere å løpe på butikken for å kjøpe deg noen. Jeg kjenner jordbær suget i magen i det jeg skriver dette. Jeg er ikke noe glad i de store blåbærene man kjøper i butikken, de som er hvite inni, de gir jeg lett bort til Eirik, haha! Bringebær spiste jeg så mye av i fjor at jeg egentlig burde vært lei av det, men jeg elsker de enda, og skal tilbake og plukke enda mere etter at jeg er kommet hjem fra Finland. Lenge leve sommerjobb<3

• Lørdagsinspo

• Publisert: 25.07.2015, 12:00
  • Kategori: inspirasjon

• Telting

• Publisert: 24.07.2015, 12:00
  • Kategori: Fotografi

• Jeg er på leiri i Finland for øyeblikket, mest sansynlig uten internett, macen min ligger hjemme, og jeg er usikker på om mobilen min har strøm, haha! Jeg har sittet flere timer og forhånds blogget, slik at mine kjære lesere skal ha noe nytt å lese på når de stikker innom bloggen min. Hver dag (nesten) klokken 1200 vil det komme et nytt innlegg, jeg har tatt bilder, funnet musikk, sminket meg, skiftet klær og kost meg forran macen. Jeg digger å sitte å skrive, ta bilder og redigere dem. Og nå som jeg drar til Finland blir det litt som om jeg enda er hjemme selv om jeg er borte. Jeg skal sove i telt, på en luftmadrass i en hel uke, om ryggen min overlever dette skal jeg bli et helt nytt menneske.

• Pakk med meg -VIDEO

• Publisert: 23.07.2015, 12:00

• Ready, set, FINLAND!

• Publisert: 22.07.2015, 19:50
  • Kategori: Finland 2015

• Nå sitter vi klare til å dra hele gjengen, jeg, Eirik og Kjersti Sofie. Vi har spist jordbær med vaniljesaus, og stappet oss fulle på det og skal snart hoppe til køys for å lade opp bateriene. Slik at vi er fulle av energi og klare til å dra om bare 4 og en halv time. Jeg kjenner det i magen nå kan man si. Vi skall fly to fly og flyskrekken dirrer i magen, æh! Jeg har pakket alt, og det ligger klart. Jeg skal ha med meg kameraet, så om jeg rekker å filme skal jeg samle det sammen i en liten video å dele min flotte, fine, fantastiske uke på Finland med dere.

• Nesten klar

• Publisert: 21.07.2015, 14:56
  • Kategori: hverdag
  • Om to dager befinner jeg meg i Finland og er klar for en hel uke der borte, med fjellturer, elverafting, teltsoving og en hel haug kjekke folk. På onsdag kveld, torsdag morgen kjører vi til Bergen for å ta fly til Danmark, og så videre til Finland. Vi skal møte på flyplassen 0430, og soving i bil, det er noe jeg ikke klarer, og ikke får jeg til å sove på fly heller, jeg har hvert fall ikke fått det til før. Så det blir nok en lang dag. Nå har jeg pakket det meste av det jeg skal ha med, og alt ligger på en stol og på kisten vedsiden av. Jeg skal snart legge det på gulver, brette det og se om jeg har for mye eller forlite av hvert plagg, så er jeg klar til avreise!

• 2 kommentarer
  • Fruktskålen som imponerer på grillfesten

• Publisert: 20.07.2015, 11:33
  • Kategori: Mat og kosthold

• Jeg har sett bilder av denne type fruktskål over alt den siste tiden, på blogger, we heart it og instagram. Så nå bestemte jeg meg rett og slett for å prøve det selv. Jeg kjøpte en halv vannmelon og skrapte ut av så godt som alt det røde i vannmelonen. Jeg skrapte slik at bunnen ble helt hvit og tørket ut all saften som fremdeles lå igjen etter at jeg hadde tømt ut saften. Så begynte jeg å skjære opp frukt og bær å la det oppi, litt lag vis, så keg delte liksom halve kivien å la oppi, så tok jeg litt banan, nen jordbær, bringebær og blåbære, også tok jeg kiwi igjen. Jeg kan si den slik, at denne ble tom før iskaken når deserten ble satt på bordet, og denne er sunn dere!

Av det jeg skrapte utav vannmelonen prøvde jeg å lage smoothie. Jeg tok vannmelon, bær og vaniljeyougurt i blenderen og mikset det sammen, men det ble ikke så godt, haha.

Det jeg hadde i fruktsalaten min var:

♥Kiwi ♥Bringebær ♥Blåbær ♥Banan ♥Jordbær ♥Annanas

Også serverte jeg det med vaniljesaus og fløte, nam! ♥

• Publisert: 20.07.2015, 11:33
  • Girl pose

• Publisert: 19.07.2015, 11:45
  • Kategori: hverdag
  • Heisann! Natt til i går sov Ida over her hos meg, når vi våknet lå vi en liten halvtime i sengen og snakket og gjorde oss klar til å gripe dagen. Jeg trenger faktisk minst en halvtime i sengen om morningen for å komme meg i gang. Det er så mørkt på rommet mitt at jeg ikke innser at klokken faktisk er mye før jeg åpner parsiennen på rommet mitt. Nå den var dratt opp i dag gikk vi opp å spiste frokost, og koste oss meg hvitost og brunost, knekkebrød og skiver. Så gikk vi ned og satte opp kameraet å koste oss med å ta noen selfies og koste oss en hel haug før Ida ble hentet. Jeg kjenner der skal bli godt å være med denne kjekke jenta igjen, så jeg håper bare det ikke blir så alt forlenge til nestegang!

• Snar vissit

• Publisert: 18.07.2015, 13:25
  • Kategori: hverdag
  • Hei dere! I går kom jeg hjem fra en super koselig camping tur med familien. Det har vært festival der inne, så natten var fult med litt brisene ungdommer som løp rundt å ropte og danset, haha! Jeg tok meg en dag fri i går, nettet var så tregt når jeg skulle brukke blogg, så jeg fikk ikke lastet noen ting. Og når jeg kom hjem satte jeg meg ut og skrapte ut av en vannmelon og fylte den opp med frukt og bær. Dette spiste vi som dessert etter at vi hadde spist taco. Vi fikk besøk fra Østlandet, og det er ikke ofte vi ser dem, så da er det ekstra koselig når de kommer. Farmor å bestefar var her, og Eirik. I morgen skal jeg dele bildene av vannmelon frukt skålen min, både her på bloggen og på Sveiobladet. Det er så greit at når jeg får brukt det jeg deler på bloggen til noe annet også. Ida sov her i natt, vi lå å snakka og koste oss til vi sovna, he-he. Nå skal jeg tur?an til Eirik for en snar vissit.

• Pink one

• Publisert: 16.07.2015, 12:07

• Kongeparken

• Publisert: 15.07.2015, 14:28
  • Kategori: hverdag
  • Heisann! I går var jeg i kongeparken sammen med flokken. Hvor jeg fikk møte Gråtas, kjøre karuseller og spise en hel haug god mat. Jeg har alltid likt meg i kongeparken, men kjenner litt på den at jeg er 17 nå, de skumleste karusellene er ikke skumle lenger. Selv om jeg skriker, haha!! Kongeparken vil alltid være et av mine favoritt sommer-steder, og når jeg selv får barn skal de få reise til kongeparken, selv om det er maange år til.

Sterke folk, som ikke klarte å dra sverdet ut av stenen..

• Publisert: 15.07.2015, 14:28
  • Fisketur -Bildedryss

• Publisert: 14.07.2015, 18:07
  • Kategori: hverdag

• Meg det øyeblikket jeg innså at jeg hadde kastet halve stanga på sjøen.. Haha!!

"Ingrid Marie, den ligger der, så du må bare sveiva den inn." Godt han kan det!

• Publisert: 14.07.2015, 18:07
  • Fishing

• Publisert: 14.07.2015, 11:09
  • Kategori: hverdag
  • Heisann! I går dro jeg å fisket sammen med Eirik som planlagt, men det ble ikke bare oss. Mamma, Kjersti Sofie og Arne Martin ble også med, og vi fisket på brygga til en venninne av Kjersti Sofie, så hennes mor og far var der også. Jeg trodde egentlig ikke jeg var så glad i å fiske som det jeg ente opp med å bli. Etter å ha fått den første fisken min, kjente jeg adrenalinet koke og jeg kunne ikke vente til jeg skulle få enda flere. I 2 og en halv time sto vi å fiska, og til sammen fikk vi 13 makrell og Arne Martin fiska ?farge? fisk litt lenger inne, og han fikk 4. Disse slapp vi ut igjen etter at vi var ferdige å fiske, så de fikk leve enda litt lenger. Men makrellen den grilla vi og det vi ikke grilla tok vi med oss hjem.

Om ikke så alt forlenge håper jeg vi får tatt turen ut å fisket igjen, for dette var moro! Jeg og Eirik snakket om det etterpå, at om folk som gamer får prøvd fisking og faktisk får fisk, så vil de nok legge bort spillkonsollen og dataen, og heller finne frem en fiskestang. Hvert fall en gang i blant.

FEIL GENSER!!

• Publisert: 14.07.2015, 11:09
  • Smile because you can

• Publisert: 13.07.2015, 17:02

• Bukse: Cubus   //   Topp: BikBok    //    Sko: Polen   //   Jakke: Monki

Hei dere! Jeg håper dere nyter sommeren, i mine øyne bare flyr den forbi. Om bare litt over en måned begynner vi på skolen igjen, og vi har ikke en gang for kjent skikkelig på sommervarmen enda, her i Norge i hvert fall. Nå skal jeg og Eirik ta oss en tur ned til sjøen og fiske, det er opplett og litt varmt i dag, så det skal nytes! Fisken skal slippes ut etter at vi har fanget den, sånn at den får leve videre.

• Publisert: 13.07.2015, 17:02
  • Cola i regnet

• Publisert: 13.07.2015, 11:36
  • Kategori: hverdag
  • God morgen! Jeg kjente jeg fikk et lite lykkerus i dag når jeg våknet å innså at det IKKE regnet i dagI går tok jeg og Eirik turen ut i det dårlige været. Vi tok med oss cola, chips og vaniljeboller, å gikk ned og satte oss på en benk under taket på skolen nedfor her jeg bor. Det var sikkelig godt å komme seg ut litt, selv om det var så dårlig vær. Jeg kjenner det skal bli godt med fint vær igjen, 30 grader og sol ville ikke vært feil nå. Senere i dag skal jeg ut å fiske sammen med Eirik, haha! Jeg har ikke fisket siden jeg var liten. Åh som jeg gleder meg!

• How to Smooth-is

• Publisert: 12.07.2015, 17:28
  • Kategori: Mat og kosthold

• Her om dagen bestemte jeg meg for å prøve å lage smooth-is. Jeg har sett flere steder at folk har laget det, og det ser helt fantastisk godt ut. Og det var de også.

Til disse isene trenger du:

-Eple juice

-Vanilje yougurt

-Bær av eget ønske.

*Jeg ville prøve to typer, så jeg brukte jordbær og banan i den ene, og en liten pose med tropic mix.

-blender

-is former *de jeg har brukt er fra coop obs . Eller bruk glass med sugerør eller pinne i.

Slik gjør du:

• Finn frem det du vil ha i isen din og blad det sammen slik som du gjør med en smoothie (i en blender.)
    • Hell litt over i et glass for å smake om det er slik du vil ha den.
    • Ta i det du vil ha mer av og miks den igjen.
    • Om den var bra nok, helder du det i is formene, setter lokket på eller putter sugerøret nedi og setter den i fryseren.
    • La den stå i ca. 3-4 timer, ta de ut og sjekk om de er ferdige.
    • Så er det bare og dra dem ut og nyte en god hjemmelaget smooth-is.

Du kan også:

Ta krem eller sukker i smoothien for å få en søtere smak på isen. De rosa mine ble litt sure, så jeg anbefaler dere å prøve med noe litt søtt i, slik at smaken ikke blir så sur.

• Publisert: 12.07.2015, 17:28
  • 2 kommentarer
  • Slik unngår du røde prikker etter barbering

• Publisert: 12.07.2015, 11:33
  • Kategori: Tips
  • Nå er sommeren her, og sesongen for barbering er godt i gang. Røde prikker og inngrodde haår er et veldig vanlig problem. Rødme er et tegn på irritasjon og betennelse. Alle har sikkert selv opplevd røde nupper på ben og bikini linjen, men nå trenger du ikke lenger beskymre deg, det finnes metoder for hvordan du slipper røde nupper å betennelser etter barberingen, her er 8 enkle metoder som du bruker før etter og mens barbering:

-Det enkleste du kan gjøre er å vente en stund før du barberer deg neste gang. Høvelen vil irritere og gjøre det verre hvis du allerede har røde prikker.

-Skift barberblad ofte. Et sløvt barberblad vil dra i hårene snarere enn å kutte dem rett av. Det kan føre til irritasjon og røde prikker.

-Røde prikker kan av og til utvikle seg til en infeksjon i hårsekkene. Det kan du se ved at det blir et gult senter i de røde prikkene.
    Det kalles for follikulitt, og forsvinner som regel av seg selv hvis du avstår fra barbering en stund.

-Hvis du ofte er plaget av hårsekkinfeksjoner bør du heller fjerne hår ved hjelp av voks.
    Hvis infeksjonen ikke gir seg kan du få en antibiotikakrem av legen.

-Det er lurt å bruke barberskom eller barbergelé, det myksgjør huden og hårene å gjør at høvelen lettere kutter av hårene.

-Bruk en skarp og ren barberhøvel og barber med hårene (i retningen hårene vokser.)

-Etter barbering er det lurt å smøre huden med fuktighetskrem, aftershave og/eller peeling det lukker porene.

-Det kan være lurt å ungå å bruke tettsittende eller syntetiske plagg ret etter barbe

-Lærte du noe nytt?

//Noen gode tips fra Frisk hud, KK og Klara Klok.

Jeg publiserte dette i April, men tenkte siden sommersesongen er her skader det ikke å dele det på nytt:-)

• Publisert: 12.07.2015, 11:33
  • Kategori: Tips
  • Pølsefest

• Publisert: 11.07.2015, 18:35
  • Hei fininger!

Jeg kjenner jeg savner sommer været vi var så heldige og ha i to dager sist uke. Jeg savner å være solbrent på hele kroppen og håpe på at jeg blir brun etter på, jeg savner det og neesten bade. Nå blir man våt bare man går ut døren for det regner. Her på Vestlandet er været så lokalt at det kan være sol og fint hjemme, men når man kommer til byen som ligger 20 minutter unna er det tåke og kaldt. Det er nesten litt skremmende, haha! I dag har jeg vært med Eirik i selskap hos onkelen hans, PØLSEFEST! Jeg har aldri smakt så mange forskjellige pølser på en gang før, det var helt sykt. Han tok virkelig pølse fest til et nytt nivå. Det var grillspyd med 7(!) forskjellige pølse-typer på. Og to typer utenom. Og tilbehøret var ikke mindre, sennep, ketchup, majones med bacon, noe grønt, noe brunt, noe lilla, det var mye! Jeg hadde ikke kameraet med meg dit, så jeg har blad gjennom bilde arkivet mitt og fant noen bilder med jordbær, som jeg synes så gode ut, så jeg deler dem like gjerne igjen.

• Publisert: 11.07.2015, 18:35
  • BRAIDS

• Publisert: 11.07.2015, 11:58

• Smooth-is

• Publisert: 10.07.2015, 15:08
  • Kategori: Mat og kosthold
  • Heihei! Har du hatt en fin dag så langt? Jeg har brukt dagen til å planlegge hvordan jeg skal jobbe fremover, for jeg har nemmelig fått jobb i Sveiobladet og skal fremover dele oppskrifter der (og her) på søndager. Jeg skal også ha DIY's, som også vil bli delt på bloggen, så hver Søndag fra nå av vil det komme en oppskrift, så om du har noe godt du vil jeg skal lage, eller synes jeg bør prøve ut, er det bare å gi besked i kommentarfeltet under. Etter jeg hadde vært å snakket med sjefen tok jeg og Eirik turen på butikken og kjøpte bolle bulver og frossende bær, gikk vi hjem i vinden. Når vi var komt hjem lagde vi smoothies som vi har lagt i isformer og satt i fysen, også skal vi ta dem utav om noen timer, opskriften på disse kommer på Søndag :-)

• 7 kommentarer
  • Gårsdagens

• Publisert: 09.07.2015, 15:59
  • Heihei!

I går var jeg på campingen, og jeg og Eirik tok turen ned på bryggen for å sitte, kameraet var med så vi bestemte oss for å ta noen bilder. Bildene ble egentlig veldig kule selv om fokuset ikke var like bra på alle sammen. Det er foresten 70% på en goood del varer på alle NLY Brands, i 18 timer til. Jeg har funnet meg noen god biter, så jeg bare annbefaler dere å ta turen innom dit å se om dere finner dere noe fint dere også! :-)

Fine Eirik!<3

• Publisert: 09.07.2015, 15:59
  • Kråkereir

• Publisert: 09.07.2015, 13:41
  • Hei dere!

I dag har jeg mildt sagt en Bad Hair day. Jeg har gått med samme dulten på hodet i to dager, og i går var den egentlig veldig fin når jeg våknet så jeg tok den ikke utav. Og ikke tenkte jeg på at håret mitt ville være flokete som bare det i dag om jeg ikke tok den ut. Menmen, det er ikke så mye å gjøre med det nå. Jeg har tatt den ut og skal snart gå på badet og finne frem hårbørsten og gre ut flokene. Og hoppe i dusjen å vaske ut alt det løse håret og få reent hår igjen. Det er hvertfall lenge til jeg skal gå med dult i håret tror jeg!

• Publisert: 09.07.2015, 13:41
  • Camping

• Publisert: 08.07.2015, 22:41
  • Kategori: Camping
  • Hei fininger!

I dag har jeg vært på campingen sammen med Eirik og familien min og kost meg. Vi skulle inn for å sette på plass et skap, så vi hadde med oss mat for å kose oss litt. Når vi kom inne tok vi ture ned til sjøen og så etter fine steiner, men ente opp med å kaste ?dabbe stener? på vannet istedenfor. Vi spiste ny stekte rundstykker, vannmelon, appelsiner og eple. Jeg og Eirik tok oss en tur på butikken og kjøpte chips og godteri, mens det enda var opplett. Jeg så for meg at det skulle være dårlig vær hele dagen, så jeg fikk ikke med meg at sola skinte og at det var blitt litt varmere før pappa sa at vi måtte gå ut å få oss litt sol. Men etter at vi hadde lagt oss ned forsvant solen, så vi gikk til lekeplassen og dumpet på en dumpe, haha! Jeg elsker slike, det er så koselig. På vei hjem kjøpte vi is, selv i kulden er det godt.

• Publisert: 08.07.2015, 22:41
  • Kategori: Camping
  • 6 kommentarer
  • Good morning MRS L♥VELY

• Publisert: 08.07.2015, 11:46
  • God morgen dere!

I dag våknet jeg av at Eirik sto i enden av sengen. Vi skal inn på campingen i dag, så han måtte komme tidlig inn. Jeg fikk besked av han i går at jeg ikke trengte å ha på alarm, for han ville vekke meg. Men lur som jeg er tok jeg på en alarm, slik at jeg skulle være våken når han kom, he-he. Jeg hørte Arne Martin rope at Eirik var kommet, så jeg plaserte ansiktet mitt litt inn i dynen slik at han ikke skulle se at jeg smilte, for jeg klarer ikke late som jeg sover. Og når han var komt helt bort til sengen og hadde sagt god morgen, hoppet jeg opp, og skremte han. Haha, jeg er så lett skremt selv, at hver gang jeg får til å skremme noen er en seier. Nå sitter vi i bilen på vei til campingen for å sette inn et skap og kose oss der inne. Været kunne godt vært en god del finere, men det er ikke så mye å gjøre med det, så vi får gjøre det beste ut av det.

-Hvilke planer har du for dagen?

• Publisert: 08.07.2015, 11:46
  • Slasking

• Publisert: 07.07.2015, 18:03
  • Heihei!

Musklene mine koker over, og de svir noe sykt. Hvorfor? Det skulle jeg likt å visst også. For noen uker siden, var jeg på sykehuset og tok beinmargsprøve i ryggen, etter dette har jeg hatt vondt i ryggen. Og når jeg sto for å gi drikke til sykelistene på Ironman har jeg sikkert stått feil eller noe, for etter det har jeg hatt vondt i ryggen, rumpen, lårene og det ene kneet. Nå er det heldigvis på bedringens vei, og jeg klare å reise meg uten å slite meg helt ut på grunn av smertene. Jeg kjenner jeg gleder meg til det er ordentlig grodd, både på utsiden og innsiden. I dag har jeg ikke tatt meg tid til å fikse håret eller sminke meg, og sitter i joggebukse, slike dager er så herlige. Jeg tror jeg snart skal lagge vaniljeboller, for det har jeg hatt lyst på i flere dager.

-Hvilke planer har du for kvelden?

• Publisert: 07.07.2015, 18:03
  • Work

• Publisert: 07.07.2015, 13:43
  • Kategori: hverdag
  • Nå sitter jeg klar til å kjøre ned og vaske barnehagen. Jeg kjenner det skal bli godt å bli ferdig med vaskingen slik at jeg får ordentlig ferie, selv om jeg får sove så lenge jeg vil, blir det noe helt annet når vi er ferdige å vaske der nede, da begynner liksom ferien skikkelig. Senere i dag skal jeg legge opp treningsplanen min for uken, og den har jeg tenkt til å dele med dere :-) Men nå må jeg løpe.

• GOING GREY

• Publisert: 06.07.2015, 20:29

• Kjole: BIKBOK // Jakke: Gina Tricot

• Superfin feiring

• Publisert: 06.07.2015, 11:46
  • Kategori: hverdag
  • Tusen takk for alle gratulasjoner! Jeg hadde en superfin bursdag i går med gaver, Ironman, fint vær og fest middag. Eirik vekket meg litt over seks med froskost på sengen, så stilte vi oss etterhvert opp på hvert vårt pungt og gav drikke til slitene sykelister. Så kjørte vi hjem, mamma lagde fløte Grrrrr.. poteter og vi spiste oss gode å mette. Så gikk vi og bada, jeg så på sammen med mamma mens Eirik og Arne Martin svømte rundt som fisk. Så dro vi hjem og der satt farmor, bestefar og pappa, så vi gikk inn å spiste is ? Så skiftet vi klær, og dro på fest middagen, TACO! Etter på kjøpte vi is og kjørte hjem. Jeg hadde med andre ord en veldig fin dag!?

• Ironman

• Publisert: 05.07.2015, 14:32
  • Kategori: hverdag
  • Nå sitter jeg godt plantet i sengen og har egentlig bare lyst til å legge meg ned å sove. Eirik har allerede lagt seg ned, øynene hans er lukket og pusten har blitt en god del høyere. Jeg venter bare på at han skal begynne å snorke, selv om jeg vet det ikke vil skje. Dagen i dag startet med alarmen som ringte klokken 0610, og Eirik løp opp før jeg hadde fått åpnet øynene, og før jeg visste ordet av det (jeg sovna igjen) så sto han med pizza fra i går og skulle gi meg frokost på sengen.

Vi kjørte ut til Bjelland hvor vi skulle stå med drikke, bananer og energibarer til de flinke folkene som syklet forbi. Vi fylte flasker med energidrikk, tok vann i flaske og delte bananer og powerbarer. Vi hev drikken i trille borrer og kjørte ørten (veldig mange har jeg lært) ganger frem og tilbake for å fylle opp bodene. Ironman må nesten være sommerens høydepunkt, det er så moro å stå der å gi drikke til folk man aldri har møtt, og se hvor takknemlige noen av dem blir, jeg blir så glad, he-he. De andre folkene som var med og gav drikke, powerbarer og bananer sang bursdagssang for meg. Det er noe av det verste jeg vet. Jeg blir så flau at øynene mine renner, haha! Senere i dag skal vi på fest middag for å feire at vi var så flinke til å jobbe, og kose oss sammen alle som har vært med og hjulpet og holdt på og vært med på Ironman, dette blir bra!

• Publisert: 05.07.2015, 14:32
  • Last day as 16

• Publisert: 04.07.2015, 21:54
  • Kategori: hverdag

Om 2 timer og 10 minutter ser du på dagens bursdagsbarn! I morgen, 5.Juli blir nemlig jeg 17år! Dagen skal feires med Iron man, familien, Eirik og fest middag på kvelden. Jeg kjenner jeg gleder meg en hel haug! Min siste dag som 16 ble brukt på jobb, jeg sto i nesten tre timer og skuret vegger, huller og skuffer i barnehagen, når vi endelig sa oss ferdige for dagen, kjørte vi å hentet Eirik på buss stoppet. Når vi var komt hjem kjørte pappa ut scooteren min, slik at jeg kunne ta bilder av den. Men, jeg ville ikke ta bilde av den i innkjørselen vår, jeg ville opp til undergangen og knipse noen ordentlige bilder, og jeg kan jo kjøre scooter, så jeg tok på meg bukse og jakke, noen ordentlige sko som satt fast på beina og hjelm og råna bort over veien. Når jeg skulle svinge av veien stoppet jeg opp for å se om det kom noen, og der kom det to gutter syklene. Jeg tenkte jeg klarte og svinge over før de kom, men ble så fokusert på at de kom, så jeg endte opp stående med scooteren mellom bena. Jeg tryna altså ikke (og scooteren fikk ingen riper) og bare trilte den forsiktig opp på veien igjen. Etter bildene var tatt kjørte jeg hjem igjen og lagde pizza sammen med Eirik og mamma.

Og gid den var god! Mmm, jeg elsker hjemmelaget pizza ♥ Nå har vi slått oss ned på rommet mitt, jeg i en stol og Eirik i sengen, og vi skal snart gjøre oss klare for sengen for i morgen skal vi tiiidelig opp.

• Publisert: 04.07.2015, 21:54
  • Something New

• Publisert: 04.07.2015, 11:32
  • Heihei!

I uken som var tok jeg min daglige nettbutikk titt, Sportamore og nelly ♥. SALGSALGSALGSALG! Og jeg shopper egentlig bare på salg,så det passet meg midt i blinken. Jeg fant meg tre godbiter på nelly, og en på sportamore, men buksen jeg fant på nelly var forliten, så den skal jeg sende i retur. En lang grå kjole som faktisk er lang nok til meg, åh så lykkelig jeg ble når jeg tok den på og så den ikke var langt oppe på leggen min. En svart singlet som ikke er helt singlet liksom, egentlig en svart skinn bukse, men den er forliten så den skal jeg sende tilbake, og på sportamore kjøpte jeg den beste og fineste joggebuksa jeg noen gang har hatt på meg. Den vil jeg faktisk anbefale dere og kjøpe. Den er ikke løs, men heller ikke stram. Og den passer perfekt nå når det er så varmt ute, jeg tok den på meg i for-går etter å ha vært ute i solen i en god del timer og blir solbrent på bena. Da var det godt å komme seg inn å ta på noen som dekket det, men som ikke gjorde at jeg svettet mer enn det jeg gjorde når jeg var ute med bikini på.

HER

Jeg er helt forelsket i denne buksen! Den har allerede vært i vaskemaskinen, klossete som jeg er klarte jeg å søle matolje på den, men det gikk bort, heldigvis! Jeg må bare si det igjen, denne annbefaler jeg dere virkelig å kjøpe, 169kroner på sportamore, link finner dere under boksen.

• Publisert: 04.07.2015, 11:32
  • Sea and Sun

• Publisert: 03.07.2015, 18:39
  • Heisann!

Gårsdagen var en nydelig dag, den varmeste som har vært på vest-landet i går, og da er det ikke å unngå at alle som har mulighet til å dele noe om det fine været, gjør det. Eirik sov over hos meg, og egentlig hadde vi tenkt å våkne klokken 10, men siden det var jeg som hadde satt alarmen på min mobil ble den slått av, av meg mens jeg enda sov, for jeg kan ikke huske å ha gjort det. Så vi sov en time ekstra, før mamma kom å spurte om vi ikke ville være med på stranden, og selvfølgelig ville vi det i det fine været. Så vi hoppet ut av sengen å tok på oss badeklær, og noe lett oppå der igjen. Jeg tok nesten mitt første bad i år, jeg vasset helt ut til knærne før jeg overbeviste meg selv om at det var for kaldt og gikk på land og satte meg å spiste chips og så på de andre bade. Eirik var nesten like pingle som meg, for han badet ikke han heller, selv om han gikk en god del lenger ut i vannet enn meg.

Etter at vi hadde vært der i en times tid, kom det to gigantiske svaner og barna deres, svømmende inn på stranda, og opp på land. Det kom så langt opp at vi var nøtt til å ?skremme? dem ut i vannet igjen. Vi var nøtt til å reise oss opp slik at den ikke skulle ta oss. Jeg trodde ikke svaner kunne være så aggressive!

• Publisert: 03.07.2015, 18:39
  • 2 kommentarer
  • Jeg skal redde dere fra verdens undergang!

• Publisert: 02.07.2015, 16:29

• Hei fine dere!
    Solen står ca. litt over midt på himmelen, og huden min er rød som en tomat, armene og bena mine svir, og ansiktet mitt koker. Jeg har vært ute i solen i to hele dager nå, og smurt meg med solfaktor 20 og 30, men alikevell har solen klart å ta meg, i år igjen. Heldigvis, før jeg rakk å blir rød i går, tok jeg og Eirik turen opp til kirken på Avaldsnes og knipset noen bilder. Etter at bildene var tatt tok vi oss en snartur innom han igjen, før vi dro til Mor og Far (Eiriks farmor og farfar) og klippet gresset. Eirik sto for klippingen, og jeg sto for solingen. Jeg lå midt i solsteken i nesten to timer uten å ha smurt meg på rompa! Hvem skulle tro det var mulig å blir solbrent der, HÆ?! Så nå har jeg en 4 cm tjukk hvit strek på rumpen, resten av den er rød. Nordmenn.. Haha!

Jeg vet ikke om dere har hørt om denne stenen her, men for veeeldig lenge siden mente de at når stenen treffer kirkeveggen er det verdens undergang. Så de klatret opp og slo bort biter av stenen slik at der skulle ta lenger tid. Nå har jeg gjort min del av jobbet og hvertfall prøvd å skyve stenen lenger bort fra vegge. No problem;-)

Har du hatt noen fine dager i solen?

• Publisert: 02.07.2015, 16:29
  • Innkjøp fra Sverige -Video

• Publisert: 01.07.2015, 10:52
  • Heihei!
    Her er videoen med innkjøpene mine fra Sverige, jeg vet fokuset er dårlig og lyset er baaaad, men dette ble filmet Sent på kvelden. Trykk HER for å like videoen og abbonere på kanelen min, takk på forånd :-)
    Har du forslag til videoer du vil jeg skal lage fremover, skriv det i kommentarfeltet.