Ikke bruk vpn-apper for å nedgradere snapchat

Det som skjer når man laster ned vpn-apper for å få tilbake gamle snapchat er at man åpner det virtuelle private nettverket for andre så de lettere kommer inn. Vi deler altså innformasjon om oss selv og vår mobil ved å “allow’e” på disse appene. Bildene våre, ip-adressen vår, meldingene våre, etc. Alt blir mye lettere å få tak i fordi vi åpner små hull som det er mulig å krype inn i på en måte, haha. Ved å dele ip-adressen din vil folk finne navnet ditt, nummeret ditt og adressen din. Så dersom du ikke vil dele det du har på mobilen din vil jeg anbefale deg å leve med den nye oppdateringen til snapchat, det er ikke verdens undergang.

Jeg skal innrømme jeg ble litt gretten når jeg så den nye oppdateringen til snapchat på Tirsdag. Jeg var fornøyd med hvordan det så ut før, og at jeg ikke fikk opp alt slags mulig dritt på mystory. Jeg hoppet i skyene når jeg fant ut at det fantes en app som gjorde at man kunne få “gamle” snap tilbake, og kjørte på. Allowet uten å tenke over konsekvensen bak det, men nå for typ ti minuttersiden fikk jeg med meg at om man gjør dette så deler man typ all informasjonen man har på mobilen og en god del mer informasjon om en selv. Så skummelt. Jeg får vondt inni meg av å tenke på at noen kan sitte å gosse seg med bildene jeg har på mobilen min, så jeg slettet appen med en gang. Og nå tenker jeg at jeg skal informere dere om hvorfor dere ikke skal laste ned disse appene.

6 kommentarer

Siste innlegg