Det forbanna kroppspresset

Disse bildene var verre å legge ut en jeg først hadde tenkt. De siste årene har kroppspresset økt helt enormt blant unge jenter. Noe som har ført til at en hel haug av usikre jenter går rundt i løse gensere, for å skjule kroppen sin, fordi de er redde for kommentarer. Flere dør av spiseforstyrrelser enn noen gang, i følge aftenposten er anoreksi den mest dødelige psykiske lidelsen for unge kvinner i Norge. Etter ulykker og kreft så er det faktisk den mest vanlige dødsårsaken blant unge kvinner.

Grunnen til at disse bildene er så vanskelige å legge ut, er nok fordi at kroppspresset faktisk er blitt sånn som det er blitt. Etter som om jeg er sminket tynnere, og holder magen inne ser jeg mye tynnere ut enn det jeg egentlig er.


På disse bildene er det brukt highlighter og conturering på ribbein, ryggen og kragebeina. I tillegg holder jeg magen inne.

 

10 kommentarer
    1. Er helt enig med deg <3 Du er tøff som tør å legge ut bildene! <3
      Ha en fin dag! 🙂 Blir utrolig glad for titt innom min blogg og. Har nettopp lagt ut et gratisdesign.

    2. Jeg har lest hva det står om at du trekker inn magen og er sminket. Uansett så ligger disse bildene tilgjengelig for andre. Bildet alene forteller ikke det du skriver og det er ditt ansikt. Ville bare vært forsiktig med hva slags type bilder jeg hadde lagt ut.

    3. Anonym: Det er jo ikke min feil at jeg er tynn? Jeg må få vise kroppen min, på akkorat samme måte som alle andre får lov til. Jeg har til og med på meg bukse!

    4. Det han/hun ovenfor mener er nok ikke at du ikke skal legge ut slike bilder av deg fordi du er så tynn, heller at man må være forsiktig med å legge ut bilder på internett med så lite klær på deg. Bildene er åpne og tilgjengelige for alle, og som han/hun sier kan bildene misopofattes uten teksten. Det er lett for folk å misbruke bildene til noe du ikke ønsker at de skal bli brukt til.
      Jeg synes bildene er veldig fine, men vær klar over at alle kan finne disse bildene, uten å lese meningen bak. Selv om de fleste ikke vil bry seg, er ikke det det samme som alle 😉

    5. Helene: Jeg er fult klar over det, men om folk bestemmer seg for å missbrukebildene så vet jeg også hva jeg skal gjøre. Her viser jeg ikke noe galt, og har til og med på bokse. Og om folk finner bildene utenom, så har jeg jo dette innlegget å vise til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg