I går stemte jeg for første gang

Jeg er ikke 18 år enda, og hadde ikke lov til å stemme ved kommunevalget i går. Men jeg fikk brukt stemmen min like vell. Jeg fikk krysse av på hvem jeg ville ha inn i kirkestyret og etter å ha lært om hvor viktig det er å bruke stemmen sin selv om man bare er en person var det super godt å krysse av ved siden av de tre navnene jeg ville ha inn. Vi jobbet med en oppgave på skolen i tre uker før valget, hvor jeg om min gruppe lagde en reklamefilm og hvor mye den ene stemmen din kan bety. Hvert andre år har man mulighet til å stemme, hvert fall om man er over 18 år. Det er snakk om 5 minutter av livet ditt, en gang annet hvert år. Det er nesten ingenting med tanke på at det er 191844000 minutter i to år. Som vi si at du har 191843995 minutter igjen til å gjøre det du vil. Jeg brukte ikke en gang 5 minutter i går, jeg gikk inn i boksen krysset av på de tre jeg ville ha og etter under et minutt var jeg ute igjen. Fort gjort.

 

14 kommentarer

Siste innlegg