Intervju

 

Jeg ble intervjuet av en jente som heter Live her om dagen, her er resultatet.

Oppdrag 4: Intervju en blogger

Ingrid Marie Helland er en 16 år gammel jente fra Sveio, utenfor Haugesund. Bloggen hennes http://ingridmariie.blogg.no/ har 2155 leser daglig og handler om henne selv og ting hun gjør på skolen/fritiden. På fritiden spiller hun kornett i korps og blogger. Nå skal vi få vite litt mer om bloggen hennes og hvordan det er på bloggen og utenfor.

ingrid marie, medie og informasjon

 

(Ingrid Marie med hennes kornett)

Når startet du å blogge og hvorfor?

-Jeg startet å blogge 31. August i år. Jeg starta ikke å blogg skikkelig før for 5 dager siden, før var det bare noen innlegg i uken svarer Ingrid Marie.

 

Er dette den eneste bloggen du har hatt og hvis ja, hvorfor endret du til denne?

-Dette er den eneste bloggen jeg har hatt.

 

Hvordan kom du frem til bloggnavnet ditt?

-Jeg prøvde først med bare ingridmarie.blogg.no, men den var allerede
brukt så jeg satt å tenkte litt på hva jeg skulle velge, så ente jeg opp
med det jeg har nå.

 

Hvordan er det å være blogger og ha så mange lesere?

-Det er utrolig moro! Hadde jeg ikke hatt så mange lesere hadde jeg ikke blogget så mye. Det er moro når folk kjenner meg igjen på skolen på grunn av bloggen min, jeg kan høre folk si «det er hun med bloggen» svarer en fornøyd Ingrid Marie.

 

Hvordan får du alle leserne?

-Jeg har egentlig null peiling, jeg har delt innleggene mine, og har noen venner som gjør det samme, så bare dukker de opp ut av ingenting.

 

Tar det mye tid av hverdagen din?

-Nei, jeg starter på ett innlegg når jeg har tid å fortsetter om jeg ikke blir ferdig, jeg bruker vell rundt en time på hvert innlegg.

 

Hva er negativt og hva er positivt med å blogge?

-Det negative er vell at det er vanskelig å komme på hva jeg skal blogge om. Ellers er alt positivt.

 

Vil du si at det er en ?jobb? å blogge?

-Nei, ikke for meg hvertfall. Men for de som blir sponsett og som tjener penger på det er det jo en jobb.

 

Hva handler bloggen din om?

-Bloggen min handler vell egentlig om meg. Jeg blogger om skolen for det meste, hva vi gjør der og sånt, jeg har delt ett «leser innlegg» som jeg skrev i norsk timen, det var dette som gjorde at jeg fikk lesere.

 

Vil du si at bloggen din er en typisk blogg? eks.rosablogger, inspirasjonblogg, fitnessblogg o.l

-Jeg har lovet meg selv og ikke bli noe rosablogger, jeg holder meg litt nede på bakken å blogger når jeg føler for det. Selv er jeg ikke så opptatt av å trene eller hvor mye kalorier jeg får meg i løpet av en dag, jeg bare spiser. Jeg er en lillablogger svarer Ingrid Marie mens hun ler.

 

Blir du ofte gjenkjent på gaten pågrunn av bloggen? Og synes du det er hyggelig eller slitsomt?

-Jeg har ikke gått i byen siden bloggen min ble kjent, jeg ser ikke på meg selv som toppblogger, ikke enda, men jeg ser jo at folk på skolen kjenner meg igjen, det er stas!

 

Hva er det gøyeste med bloggen?

-At det er så mange som deler, leser å kommentere innleggene mine. Det gjør at jeg får lyst til å blogge enda mere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg